05.01.2010

Datakyndig mann søkes...som også er flink til å spa snø!

For en dag! Ikke i positiv forstand altså......
Hadde store planer for dagen i dag. I dag var dagen da allt skulle gjøres: Julepynten skulle pakkes ned og huset skulle vaskes. Men neida..... Etter at lisja var levert i barnehagen (første dag etter en laaang juleferie) skulle jeg bare ta en rask titt innom bloggverden før jeg satte i gang med å fixe huset. Men det som møtte meg når jeg skrudde på min elskede lille Fujitsu Siemens var ikke det jeg hadde forventet meg. VIRUS !!!!! Klarte jeg å fixe det da? Å neida! Etter flere forsøk uten hell og et nervøst sammenbrudd på vei så tok jeg til vettet og kjørte hele datamaskina på pc-sykehuset. Men først måtte jo bilen spas ut og tines! Noe som er lettere sagt enn gjort her på Sunnmøre akkurat nå. Men jeg kunne jo ikke reise hjem igjen uten pc.... Heldigvis har jeg en splitter ny og virusfri jobb pc. Men jeg hadde jo ikke vært på jobben på aldri så lenge. Og det som møtte meg der var et heller trist syn. Dårlig brøyta vei. Ingen brøyta parkeringsplass (for der hadde visst plogen bestemt seg for å legge all overflødig og hardpakka snø!). Da var det bare å finne frem spada igjen! Jeg spadde og spadde, hadde nesten ikke følelse i fingrene på grunn av kulden. Når parkeringsplassen var frigjort for snø så var det bare inngangspartiet igjen..... Jaja, jeg kom meg i allefall hjem med en pc som virker :) Og nå er jo "jobben" spadd frem fra all snøen, og vil forhåpentligvis forbli slik inntil jeg skal på jobb på torsdag.... Bare det ikke begynner å snø igjen før den tid da.......

1 kommentar:

  1. Hyggelig at du blir med på konkuransen. Herlig unge;-)) fin blogg!

    SvarSlett